Testünk mellett törődjünk lelkünkkel is a siker érdekében

Kedves Vendégeink!

 

Azért vagyunk itt - reméljük ti is, hogy jobban érezzük magunkat, egész konkrét vagy tágabb, akár spirtuális értelemben. A Kamara Fitnessnél hiszünk abban, hogy túl azon, hogy mindenkinek megvannak a problémái, a saját nehézségei, megoldandó feladatai és múltbéli traumái, az élet ugyanakkor tartogat szép és boldog élményeket. Lehet, hogy a nehézségekkel egy időben, és az is lehet, hogy éppen most nem, de a rossz mellett mindig jön a jó is. Mi megpróbálunk arra koncentrálni, hogy ezt a jót segítsünk megélni Nektek a sport által. Az örök klasszikust idézve: Ép Testben Ép Lélek.

 

Ezért indítottuk ezt a rovatot, és segítségül hívtunk egy szakértőt.
Miskei Anikó a Kamara Fitness vezetőjének régi barátja, az életfilozófiánk nagyon közel áll egymáshoz. Anikó szakterülete a női önismeret, a FEM3 műsorán is láthattátok őt reggelente. Örömmel fogadta felkérésünket, első írása számunkra a Boldog Testről irott cikke, melyet alább olvashattok. Terveink szerint segíteni fogja munkánkat, ebben a rovatban az ő írásait, illetve egyéb szerzők műveit találhatjátok at éppen aktuália témákban. Legfrissebb írása az újévi fogadalmak megmentéséről szól, talán sokak számára időszerű.

 

Kamara Fitness

 

Javában benne vagyunk az új évben. Annyira, hogy már el is múlt a feeling. És sokaknál már az elhatározások és fogadalmak is megkoptak. Mások döcögősen járják az utat vagy éppen bele sem kezdtek. Te hol tartasz? Talán a szerencsés kivételek közé tartozol, akik eltökéltek a változásban és haladnak a kitűzött céljuk felé? Bármelyik csoporthoz is tartozol, megmutatom mi az a 3 összetevő, amivel elégedetten zárhatod majd ezt az évedet.

 

 

1.Tanulj a múltból

TAnuljamultbol

Először is ne tegyél fogadalmakat. Miért? Mert a fogadalom azt jelenti, hogy hirtelen felindulásból, érzelmekből kiindulva hoztál döntést. Lehet, hogy a ma reggeli mérlegre állás, egy csinos csaj visszautasítása vagy épp egy szakítás volt az ok. Ha fogadalmat tettél, az azt jelenti, hogy nem gondoltad át az előzményeket. Nézzünk egy klasszikus példát. Ha próbáltál már valaha életmódot váltani, akkor arra kérlek, kezd most azzal, hogy végigveszed ezeket. Ugyanis ha ezekben kudarcot vallottál, akkor elképzelhető, hogy elkönyvelted magadban, hogy Neked ez nem fog menni. Soha nem sikerült egyetlen diétát sem tartanod? És az edzéseket is 2 hónap után abbahagytad? Vagy éppenséggel voltak félsikerek vagy olyanok, amik ideig-óráig tartottak? Nagyon fontos, hogy visszaszerezd a hitedet abban, hogy képes vagy elérni azt a célodat, hogy jól érezhesd magad a bőrödben. Ezt úgy érheted el, ha  végigveszed egyesével a korábbi próbálkozásokat és kielemzed azokat. Írd le, hogy melyiknél mi volt az oka a sikertelenségnek. Lehet, hogy az egyik diétában csak salátát lehetett enni és ezt nem bírtad. Vagy lesérültél és emiatt hagytad abba az edzést.

Ha ez meg van, akkor írd mellé a tanulságokat. Csak olyan diétába kezdj, ami kiegyensúlyozott étrendet tartalmaz. Ha lesérültél, elképzelhető, hogy a rehabilitációt segíti az úszás vagy érdemes lenne gyógytornászhoz fordulnod. Lehet, hogy a heti 6 edzés nem fért bele az életedbe. Mi lenne, ha most akkor 3-mal indítanál?

De ne csak a kudarcokat gyűjtsd össze, hanem azt is, hogy mi működött és miben volt sikered. Ha az működik, hogy munka előtt mész le a konditerembe, akkor tedd azt. Ha csak akkor tartottál ki a torna mellett, amikor a barátnőddel együtt jártatok, akkor már tudod, hogy szükséged lesz egy edzőtársra.

Ez az elemzés meg fogja adni az irányvonalat, amivel idén rátalálhatsz a nyerő stratégiára. Ugyanis fogadalom helyett egyetlen dolog működik csak: a tervezés.

 

2. Megfelelő célt választottál?

target

Sokszor alapvető hiba, hogy rossz célt tűzünk ki, ami sajnos garantálja a kudarcot. Példánkban az, hogy lefogyok 5-10-20 kilót, rossz cél. Ez mennyire lelkesít fel, amikor rá gondolsz? Este mikor lefekszel már alig várod, hogy reggel 5-kor kelj és felhúzd a futócipőt? Elsősorban a cél az egészségünk és a remek közérzetünk legyen. Kitűzheted, hogy részt veszel egy tavaszi és egy őszi félmaratonon, ami egész évre motivációt ad. Vagy megmászni egy gyönyörű, nagyobb hegyet külföldön. Vagy éppen az, hogy vagány nagymamaként körbebiciklized a Balatont az unokáiddal vagy nagypapaként Te viszed el az első körre motorral az unokádat ;) Csak akkor leszel kitartó, ha lelkesít a cél, amit kitűztél.

Csak olyan célt válassz, ami a sajátod. Ne olyat, amivel meg akarsz felelni a szüleidnek, a párodnak, kollégáknak vagy éppen a társadalomnak. Semmi gond, ha észreveszed, hogy kezd alábbhagyni a lelkesedésed. Legyél résen és vedd górcső alá újra a célodat. És ha kell, nyugodtan nyomd meg az újratervezés gombot. Akárhányszor.

 

3. A rendszer a siker kulcsa

organize7

Hiába találod ki, rajzolod le, írod le egy papírra, ragasztod ki a célt a hűtőre. Ez kevés lesz. Mindez csak akkor valósul meg, ha beépíted a hétköznapokba. Írd be az edzést is a naptáradba és épp olyan prioritással bírjon, mint a céges meeting. Tervezd meg előre az étkezésedet. És folyamatosan figyeld, hogy mi az, ami jól esett és mi az, ami rossz közérzetet okozott. Figyeld magad és a tested és ennek megfelelően folyamatosan csiszold és alakítsd a rendszert. Ha reggel jobban bírod az edést, akkor esténként feküdj le picit korábban. Ha az alakformáló óra már nem motivál, akkor próbáld ki a TRX-et. Alakítsd ki a szokásokat, amik segítenek a célod elérésében és iktasd ki azokat, amik akadályozzák azt

 

 

A siker kulcsa, ha mindent, ami történik, visszajelzésnek tekintesz. Ha így állsz neki és folyamatosan finomhangolod a rendszert, garantáltan fitten zárod ezt az évet és jól érzed magad a bőrödben.

 

 

 

 

 

Forrás: Miskei  Anikó pszichológus
www.miskeianiko.hu
http://miskeianiko.blog.hu/2017/02/01/3_szuperhatekony_modszer_amivel_meg_megmentheted_az_ujevi_fogalmadat

Jövőre lefogyok! Azaz némi segítség ahhoz, hogy ezúttal sikerüljön :)

Igen, ismét itt az Újév. Fogadom... Gyakran így kezdődik, persze sokan mondják azt, hogy egy elhatározást nem kell egy bizonyos dátumhoz kötni, hanem akkor jó az időzítés, ha a belső motivációs szintünk már nem engedi, hogy a régi úton haladjunk tovább.
Akár így, akár úgy, az Újév akkor is hagyományosan a fogadalmak ideje: új év – új élet, egyszerű és logikus. 

ujevi-fogadalom

Az edzőtermekben mindenesetre a január egyáltalán nem holt szezon, sőt inkább csúcs szezon, sokan vannak tehát, akik elsejétől (khmm másodikától) életmódváltásba kezdenek. És ez jó dolog. Akármeddig is tart. Az egészség fontos, talán a legfontosabb egy boldog élethez, hiszen fizikai képességeink az életünk minden területére hatással vannak. Azt is unásig hallottuk, hogy a túlsúly egészségügyi problémákhoz vezethet, a sport rendkívül jó hatással van közérzetünkre, és alakunk alakulására, az egészséges táplálkozás pedig egyenesen elengedhetetlen jó formánk kialakításához és megőrzéséhez. Egyszerű a recept: mozogjunk többet, együnk kevesebbet és okosabban. Megmondták tehát, hétfőtől kezdem is, pont. Ráadásul jövőre hétfőre esik az év első hivatalos munkanapja, tökéletes időzítés. 

Ha ez ilyen egyszerű, mégis mitől nehéz? A válasz a szokások természetrajzában keresendő. Az életvitelünket alkotó cselekvéssorok nagy része nem más, mint kialakult szokás, rutincselekvés. Például mi az első dolgunk, miután ébredés után kinyitottuk a szemünket? Iszunk egy pohár vizet, kibotorkálunk a mellékhelyiségbe, vagy a konyhába támolygunk, és rágyújtunk? Vagy mit teszünk, miután beértünk a munkahelyünkre? Bekapcsoljuk a gépet, és rögtön elkezdjük olvasni az e-maileket, vagy először készítünk magunknak egy kávét? Tejjel-cukorral, és egy kekszet is megeszünk hozzá? Vagy a keksz az e-mailek után jön jutifalatként? Ezeken a cselekvéssorokon szoktunk-e gondolkodni, vagy automatikusak? Idézve Charles Duhigg A Szokás hatalma című művéből: „A tudósok szerint a szokások azért jönnek létre, mert az agy folyamatosan keresi a módját, hogy miként takarékoskodhat az energiával. Ha saját magára kell hagyatkoznia, az agy szinte minden rutinfeladatot megpróbál szokássá alakítani, mivel a szokások lehetővé teszik agyunknak, hogy gyakrabban lekapcsoljon.” Tovább idézve a szerzőt: „... amikor egy szokás kialakul, az agy többé nem vesz részt teljes mértékben a döntéshozatalban...” (!) Itt van a kutya elásva, nagyon figyeljetek! „Hacsak nem küzdünk tudatosan egy szokás ellen - új rutinokat kialakítva -, a minta önműködően működésbe lép. A szokások soha nem tűnnek el teljesen. Bele vannak kódolva az agyunk struktúráiba.... A gond csak az, hogy az agy nem tudja megkülönböztetni a jó és rossz szokásokat.... Ez magyarázza, miért olyan nehéz rábírni magunkat a rendszeres testmozgásra vagy változtatni az étrendünkön. Ha egyszer rutinná vált, hogy futás helyett a kanapén üldügélünk, vagy nassolni kezdünk, amint meglátunk egy fánkosdobozt, ezek a minták minden esetben bekerülnek az agyunkba. Ugyanezen törvényszerűségek alapján azonban arra is lehetősgünk van, hogy új, káros mintáinknál erősebb neurológiai rutinokat is kialakítsunk.” Eddig idéztem Charles Duhigg-ot, aki nagyon alapos, tudományosan megalapozott munkát írt a szokásokról (A szokás hatalma). Ott tartunk tehát, hogy agyunk kényelmes, és szokások mentén cselekszik, ha egy mód van rá, akár jó, akár rossz szokásról van szó. 

És mivel ujjé-Újév, és mostakkorlefogyok, szeretnénk rossznak minősített szokásainktól - mint pl. kanapén fetrengés, zabálás, piálás, bagózás - megszabadulni. Kitörölni őket életünkből, hogy írmagjuk se maradjon, és megtisztulva főnixként támadni fel, és szárnyalni az egészségbe és boldogságba. Itt most tessék nagyon figyelni. Nem így fog történni. Egy szokást ugyanis csak úgy tudunk kiiktatni életünkből, ha egy másikkal helyettesítjük. A rossz szokásaink helyett tehát új szokásokat kell kialakítanunk. Ebben mindnyájunknak talán van tapasztalata, sokaknak kudarccal végződő próbálkozások emlékének formájában. Ez a bukott újévi fogadalmak terepe. De most! Most másképp is lehet, mert megosztunk veletek néhány gyakorlati fogást, mely segít egy új szokás kialakításában, és beépéítésében. Bolla Eszter blogján találtam egy remek összefoglalót, az eredeti forrás pedig nem más, mint Biran Tracy, Amerika egyik motivátor guruja. Hogyan álljunk tehát neki új szokások kialakításának, mi vár ránk? Saját tapasztalataim és egyéb begyűjtött információm alapján azt mondhatom, hogy az eleje a neheze. Erre készüljünk fel lelkileg! Az első pár hét nehéz lesz, ne szépítsünk, erőszakot kell tenni magunkon. Saját magunk pandúrja leszünk, saját magunk könyörtelen főnökévé, saját magunk rabszolgahajcsárává kell válnunk, és gondoljunk arra, hogy jobban járunk, ha mi leszünk ebben a szerepben, mintha az élet kivülről kényszerít ránk egy ilyen főnököt, pl. egy súlyos diagnózis formájában. Biran Tracy szerint egy új szokás kialakítása átlagosan 21 napot vesz igénybe, mások szerint ez két hét vagy 30 nap is lehet.  
Brian Tracy 7 lépése egy új szokás kialakításához, idézve Bolla Eszter blogját
eredeti blog:
http://eletmod-iranytu.reblog.hu/hogyan-vegyunk-fel-uj-szok…

A hét lépést kimásoltam ide nektek: 

Először is hozz egy döntést. Döntsd el egyértelműen, hogy egy bizonyos módon akarsz viselkedni az idő 100%-ában, amikor erre a viselkedésre van szükség. Például ha elhatározod, hogy korán kelsz és minden reggel tornázol, akkor állítsd be az órádat egy bizonyos időpontra, és amikor az ébresztő megszólal, azonnal kelj fel, vedd fel a tornaruhádat és kezdd el a tornázást.

Másodszor, sose engedj meg kivételeket az új szokásmintádban a kezdeti időszakban. Ne keress kifogásokat és magyarázatokat. Ne engedd szabadjára magad. Ha eldöntötted, hogy minden reggel 6 órakor felkelsz, akkor gyakorolj önfegyelmet és kelj fel 6-kor, minden egyes reggel, amíg automatikussá nem válik.

Harmadszor, meséld el másoknak, hogy egy bizonyos viselkedést fogsz gyakorolni. Bámulatos, hogy mennyivel fegyelmezettebb és eltökéltebb leszel, ha tudod, hogy mások figyelik, hogy van-e elég akaraterőd, hogy betartsál egy fogadalmat.

Negyedszer, képzeld el magad, ahogyan egy bizonyos módon viselkedsz egy szituációban. Minél többször vizualizálod és képzeled el magad, hogy úgy viselkedsz, mint aki már rendelkezik ezzel a bizonyos szokással, annál hamarabb elfogadja ezt a viselkedést a tudatalattid és automatikussá válik.

Ötödször, alakíts ki egy megerősítést, amit újra és újra elismételsz magadnak. Az ismétlés drámaian megnöveli a sebességet, amivel kialakítod az új szokást. Például mondhatsz valami ilyesmit: "minden reggel 6-kor kelek és azonnal lendületbe jövök!". Mielőtt elalszol, legyenek ezek az utolsó szavak, amiket még elismételsz. Többnyire percekkel azelőtt fogsz felébredni, hogy az ébresztő megszólalna, hamarosan pedig már nem is lesz szükséged az ébresztőórára.

Hatodszor, határozd el, hogy addig kitartasz az új viselkedés mellett, amíg annyira automatikussá és könnyűvé nem válik, hogy már azt érzed majd kényelmetlennek, amikor nem azt teszed, amit elhatároztál.

Hetedszer, és ez a legfontosabb, jutalmazd meg magad valamivel az új viselkedésmód alkalmazásáért. Minden alkalommal, amikor megjutalmazod magad, megerősíted ezt a viselkedést. Tudat alatt hamarosan összekötöd magadban a jutalom okozta örömöt és ezt a viselkedést. Így ha nem is tudatosan, de kialakul benned, hogy pozitív dolgokat várjál attól ha annak a szokásnak megfelelően viselkedsz, amit elhatároztál.

Eredeti cikk:
http://www.briantracy.com/…/seven-steps-to-developing-a-ne…/

A siker érdekében további segítségül javasoljuk, hogy egyszerre egy szokás beépítésén dolgozz, és azzal kapcsolatosan legyél magaddal szemben következetes. Tehát ha el akarsz kezdeni edzeni, át akarod állítani a táplálkozási szokásaidat és le akarsz szokni a cigarettáról egy időban, egyszerre egy dologra koncentrálj, és abból az egyből ne engedj, míg az adott szokás beépül. A fenti példánál maradva, kezdj el edzeni, ebben legyél szigorú magaddal, de ne add fel, ha mégis becsúszott egy falat csoki, vagy rágyújtottál az esti buliban. Az első három hétben az edzés beépítése legyen az elsődleges (vagy a leszokás, vagy az újfajta táplálkozás, ahogy elhatároztad). Amikor a rutin beépült, könnyebb lesz a következő feladatra koncentrálnod, mint mindháromra egyszerre. Minél radikálisabb a változás, annál nagyobb lehet ugyanis az ellenállás. Haladj inkább fokozatosan, lassabban, de biztosabban. Az a jó hír, hogy legközelebb kb. 5 hónap múlva kell bikint húzni, ez pont elég idő arra, hogy ha most elkezded, nyárra karcsúbban, feszesebben, fittebben készülhess a strandszezonra. Képzeld el karcsú tested lenge nyáriruhában, gondolj arra, hogy nem kell farmernadrágban végigizzadnod a kánikulát, nem kell a szobádba rejtőzve olvasgatnod a ragyogó napsütésben, hanem te is fürdőruhában, sortban, szoknyában, laza topban élvezheted a jóidőt és a szabdtéri programokat. Ez lesz a jutalom, erre gondolj, képzeld el élénken, és vágj bele! 

Ha valakinek van gyakorlati tapasztalata és szívesen megosztaná, írja meg az Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. e-mail címre, és közzétesszük itt a Facebook oldalunkon, hátha mások erőt meríthetnek belőle.

Kamara Fitness fényképe.


MiskeiAniko

El tudod képzelni, hogy eltelik úgy egy teljes nap, esetleg hét, netalántán hónap, amikor bármikor a tükörbe pillantva elégedettséget érzel?

 

Te is azok közé tartozol, akik folyamatosan azzal foglalkoznak, hogy mi az, ami nem tökéletes, sőt egyenesen ronda a testükön?

 

De mi van akkor, ha a testedet ellenség helyett szövetségesként, még inkább barátként kezelve sokkal közelebb juthatsz a kiváló közérzethez?

 

És mi van akkor, ha az, hogy jól érzed Magad a bőrödben, az nem egyenlő azzal, hogy megfelelsz a környezeted, a címlapfotók és a plakátok elvárásainak és nyomásának?

 

Mi kell ahhoz, hogy szeresd a tested, függetlenül attól, hogy milyen ruhamérettel rendelkezel, mit mondanak rólad mások vagy éppen mi az aktuális trend?

 

Először nézd meg, milyen elvárásaid vannak azzal kapcsolatban, mi minden változik az életedben karcsúbban és formásabban. Mert hiába a sok elismerő tekintet az ellenkező nem részéről, ha rá sem mersz nézni, nem hogy rámosolyogni. Az életed sem válik ettől egy csapásra izgalmas kalandregénnyé, mert a bátorság nem feltétlenül nő fordított arányban a kilók csökkenésével.

 

Akkor mégis minek kezdj el mozogni?

 

Azért, hogy a tested boldog legyen.

 

Képzeld el a testedet, mint egy jó barátot, aki önálló tudatossággal rendelkezik. Vajon melyik barátod állna Veled szóba, ha folyamatosan ostoroznád? Hányszor ebédelne veled, ha közölnéd vele, hogy csak egy salátát ehet? Mennyire szívesen töltené veled a szabadidejét, ha csak akkor állnál vele szóba, ha 5:30 alatt futja a kilométereket?

 

Ellenben ha elkezded barátként kezelni, meglátod, hogy mi az, ami igazán boldoggá teszi. Milyen ruhában érezné ma jól magát? Ha hallgatsz rá, hidd el, mosolyogni fogsz egész nap és ez érződni fog a kisugárzásodon is. Milyen ételt szeretne enni? Az első falat sütinél még mosolyogsz ugyan, nem láttam még senkit, aki az utolsó falatot is ugyanolyan széles mosollyal fogyasztotta el. Mi van akkor, ha a többit inkább elviszed magaddal?

 

És ami a legnagyobb hozzájárulás lehet az életedhez, az a testmozgás. Mert sportolás közben megtapasztalhatod azt az eleven bizsergést, amitől azt érzed, hogy élsz. Ilyenkor beindulnak az áramlások a testedben, ami sokszor épp elegendő ahhoz, hogy egy elakadt élethelyzet is megmozduljon. A mozgás során sokkal több oxigén jut a testedbe, ami energetizálja a sejtjeidet. Nem beszélve arról, hogy a negatív gondolatok és a rosszkedv is nagyobb ívben elkerül, ha mozogsz. Egyszerűen képtelenség letargiába kerülnie annak, aki rendszeresen sportol. Főképp mivel a megoldások számtalan esetben épp ekkor jutnak eszünkbe. Sokkal több zseniális ötlet születik sportolás közben, mint chips ropogtatása alatt.

 

Ha változást szeretnél az életedben, lendülj mozgásba. Kezd minden nap egy picivel, akár egy-két megálló legyalogolásával. És ne érd be kevesebbel, mint hogy megtalálod azt a mozgás, ami közben azt érzed, hogy a tested és minden sejted egyszerűen boldog.

 

Az aktív életmód fenntartásában segítenek a következő tippek:

 

- keress egy közösséget, ahol jól érzed magad

 

- készítsd ki este az edzőcuccod, hogy ez ne lehessen kifogás

 

- tanuld meg helyesen elsajátítani az adott mozgásformát (igen, még a futást is), hogy elkerüld a sérüléseket, keress olyan edzési lehetőséget, ahol szakképzett edzők dolgoznak

 

- ha az nagyobb biztonságérzetet ad, járj olyan helye, ahol csak nők látogatják a termet

 

- a baráti találkozókat is aktivitás köré szervezd

 

Mennyivel nagyobb élmény az, ha a kávézó helyett a barátnőddel ellátogattok a kedvenc sármos jógaoktatótok órájára és utána jóleső fáradtsággal arról beszélgettek, mennyit fejlődtetek a kezei alatt.

 

Végül pedig jobb, ha tudod, hogy sokkal jobban és hatékonyabban lehet megküzdeni egy-egy kihívással és nehézséggel az életünkben és terhelhetőbbek vagyunk, ha karbantartjuk a testünket.

 

Miskei Anikó

 

Pszichológus

 

miskeianiko.hu

 

 

Elérhetőségeink

Címünk: 1075 Bp., Asbóth u. 20.

Mobil: +36 (30) 743 8212
           +36 (70) 500 4596

Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.

Nyitva tartás

Nyitva az órák idején.

ÓRAREND

Fizetési módok


2017. június 1-től csak készpénz.
Bérlet vásárlás az edzőknél.

Ez a weblap sütiket (cookie) használ. Amennyiben folytatja a weblap olvasását, ezzel hozzájárul a sütik használatához. Többet megtudhat róla itt   Elfogadom

Térkép